Wednesday 18 June 2014

Deluxe room, flamingo hotel ampang KL

Medium : pen & watercolour on paper

Berikut adalah sebuah catatan lama. Agak lebih sebulan ia tersimpan di dalam memori komputer dan hanya menunggu masa untuk dikeluarkan. Pada cuti umum yang lalu iaitu bersempena sambutan 'Hari Buruh', saya sekeluarga berkesempatan ke Kuala Lumpur dengan tujuan yang agak santai. Kami ke sana sebenarnya hanyalah sekadar berjalan-jalan sambil membawa anak-anak sempena cuti umum yang mana percutian ini tidaklah dirancang. Keputusan diambil dengan hati yang ceria memandangkan tarikh tersebut juga amatlah bersesuaian dengan ulang tahun perkahwinan kami yang masuk ke angka 5 secara kebetulannya. Oleh yang demikian, ulang tahun ini secara rasminya disambut dengan sesi berjalan-jalan dan bersantai dengan ahli keluarga. Kami ke sana selama 2 hari dan bercadang bermalam di salah sebuah hotel pada hari pertama. Keesokan harinya barulah acara berjalan-jalan bermula.

Destinasi penginapan yang kami pilih ialah sebuah hotel yang agak biasa bagi dan familiar bagi orang-orang Kuala Lumpur. Penginapan yang dipilih ialah sebuah hotel tepian tasik iaitu Hotel Flamingo terletak di kawasan Ampang. Sekiranya anda melalui lebuhraya MMR2 anda pasti akan kelibat bangunan hotel ini di tepi jalan. Memandangkan perjalanan kami tiba pada hampir ke waktu malam, maka hotel ini menjadi pilihan terbaik oleh kami. Kami memilih bilik dari jenis Deluxe sesuai dengan bajet yang kami ada. Lokasi penginapan ini adalah sangat ideal kerana terletak berhampiran pusat bandar. Kami boleh berjalan-jalan ke destinasi berdekatan seperti KLCC tanpa mengambil masa yang agak lama. Dan selepas segala keperluan telah diatur oleh isteri dengan baik serta selepas menyelesaikan perkara-perkara yang wajib, kami keluar daripada hotel semula untuk mencari santapan pada malam itu.

Keesokan harinya, saya memulakan langkah bersiar-siar meneroka kota Kuala Lumpur. Beberapa tempat menarik kami kunjungi seperti Aquaria KLCC, Petrosains dan lain-lain bagi menyesuaikan tujuan berjalan-jalan membawa anak-anak kecil. Dan paling menarik saya sempat ke outlet Artfriend yang terletak di pusat beli-belah The Curve yang disarankan oleh rakan blog bagi membeli sedikit barangan lukisan yang agak sukar dicari di tempat lain. Sangat menarik dan anda akan rambang mata dengannya bagaikan sebuah terapi diri!. 

Berikut ialah hasil Lukisan Isometric yang ke-4 saya hasilkan untuk blog ini. Bagi pembaca yang ingin mengetahui lebih lanjut perkara berkaitan tajuk isometric boleh schroll ke label di sebelah papan muka. Di sana anda akan mengetahui tujuan utama lukisan ini saya hasilkan. 

Lakaran kasar dihasilkan mengguna Aplikasi Snote. 

Lakaran pertama menggunakan pensel.

Isometric telah siap menggunakan pen.


Shot yang sempat dirakamkan.

No comments:

Post a Comment