Tuesday 3 January 2012

Tahun baru basikal baru...

Medium : Pen

Tahun baru, basikal pun dapat yang baru...Menjelang tahun baru 2012, satu lagi kejutan dibuat oleh mama Dania (bukan ayah.. hehehe..) apabila berbesar hati menghadiahkan sebuah basikal pink kepada Si Dia. Dania sangat suka dengan 'kawan' barunya itu, malah susah nak berenggang dari pagi sampai ke petang. Almaklumlah benda baru... Bila tiba waktu nak suap makan pun kena duduk di atas basikal, barulah kerja-kerja suapan dapat dilaksanakan dengan jayanya .. Walaupun belum pandai sangat mengayuh, tapi setakat untuk pusing satu rumah memang excellent punya job dan x payah untuk diajar.. Kadangkala tahap keseronokkan itu memang mengatasi segala-galanya sehinggakan satu ketika Dania bercakap dengan basikal dia sendiri! ..hehe. Tergelak saya tengok dengan keletahnya..comey!!..Tidak jemu-jemu main si kecil saya ini. Rasanya agak tricky dan susah untuk pisahkan antara Dania dan basikalnya bila menjelang malam maka dengan itu saya terpaksa menggunakan kaedah menutup semua lampu dalam rumah supaya anak saya ini rasa takut dan akan cepat masuk tidur (kaedah yang biasa digunakan oleh ibu bapa seantero dunia)....namun teknik itu nampaknya tidak berjaya. Walaupun keadaan gelap-gulita, loceng basikal masih tetap berbunyi...

" kring-kring! ayah!! mama!! nak syerlim (aiskrim) satu tak?" 

Hehe... kecik-kecik saya macam 2 la agaknye ye... okla, apa-apapun sebelum terlambat saya ingin mengucapkan 'Selamat Tahun Baru' kepada semua.. Semoga azam yang terpasang dapat dipenuhi dan berjaya di dalam apa jua bidang serta kehidupan yang bakal di tempuhi untuk tahun baru ini..Aminnn.. Adios Amigos!!

No comments:

Post a Comment