Friday 8 March 2013

sketch of the day : trip to sarawak


Saya sekarang berada di Sarawak. Momen ini diambil ketika berada di dalam pesawat penerbangan dari Kuala Lumpur menuju ke Sarawak. Berada di posisi sebelah tingkap amat mengujakan di mana saya dapat melihat panorama luar pesawat semasa penerbangan. Durasi perjalanan cuma mengambil masa sekitar 1 jam setengah. Saya sempat membuat lakaran memandangkan tiada apa yang dapat dilakukan selain daripada membaca majalah korporat yang telah dibaca berulang kalinya. Lakaran dilakar melalui telefon pintar saya menggunakan aplikasi sketchbook mobile. 5 bintang diberikan terhadap aplikasi ini kerana ia sesuai digunakan kepada pengguna yang mempunyai hobi melukis. Sistem layering disediakan memudahkan teknik mewarna. Begitu menarik sekali. Namun, dengan keadaan kokpit yang agak sempit menyukarkan saya menghasilkan garisan yang lebih lurus. Berikut adalah posisi saya semasa kejadian ini berlaku. Kelihatan lutut rakan sekerja saya yang sentiasa bergerak-gerak membetulkan posisinya bagi mendapatkan postur yang lebih selesa.


No comments:

Post a Comment