Friday 28 June 2013

sketch of the day : convocation


Sebelum terlambat saya ingin mengucapkan 'sekalung tahniah' kepada isteri di atas penerimaan sijil di Majlis Konvoksyen Universiti beliau yang diadakan di PWTC Kuala Lumpur pada 22/06/2013 yang lalu. Penantian selama setahun akhirnya berbaloi. Dan saya turut merasai kegembiraan tersebut serta dirai dengan penuh kesyukuran. 


Gambar di atas adalah diilhamkan oleh saya dimana ia dilakar di dalam flip skechbook yang sentiasa saya gunakan sebagai album lukisan. Setiap lakaran dihasilkan membawa cerita disebaliknya. Jambangan bunga tersebut saya rakamkan semasa berada di kerusi tetamu ketika penyampaian scroll berlangsung. Saya rakamkan dan dilukis semula sebagai tanda kenangan saya terhadap sesuatu peristiwa yang berlaku di sekeliling saya.  

No comments:

Post a Comment