Wednesday 19 June 2013

sketch of the day : ikan hiasan

Ikan komet
Medium : Snote, Samsung Note II

'Menunggu' adakalanya membosankan. Tetapi sekiranya sesi menunggu itu dipenuhkan dengan sedikit aktiviti seperti membaca ataupun menulis ianya pasti tidak akan merugikan. Situasi ini juga berlaku pada saya semalam. Saya ke hospital berdekatan bersama isteri bagi menjalankan pemeriksaan kehamilan yang mengambil masa menunggu yang agak panjang. Dikesempatan itu, saya terfikir untuk melakar untuk memenuhi kekosongan waktu. Dengan pantas saya mengeluarkan peranti telefon pintar dan terus melakar objek yang berdekatan. Hasilnya saya dapat menghasilkan sebuah objek iaitu seekor ikan hiasan terdapat di dalam akuarium yang dipamerkan di lobi menunggu. Ikan yang dihasilkan ini tidak diketahui namanya. Namun setelah menyemak di laman sesawang, spesis ini dinamakan sebagai ikan komet yang biasa dipelihara oleh peminat hobi membela ikan hiasan.

No comments:

Post a Comment