Sunday 5 August 2018

Urban sketch : Muzium Istana Budaya Melaka


Medium : Ink

Salam sejahtera dan selamat bertemu kembali.. Sebuah sketch sebagai simbolik & tonik 'Kemunculan semula' daripada saya. ;)

Lakaran ini dihasilkan ketika mendapat sebuah panggilan daripada seseorang berkaitan dengan sambutan 'Hari Muzium Peringkat Antarabangsa 2018' yang diadakan di Negeri Melaka baru-baru ini. Dipendekkan cerita panggilan tersebut sebenarnya datang daripada salah seorang urusetia bahagian promosi dan percetakkan program tersebut yang berminat untuk mendapatkan salah satu lakaran saya di dalam blog. Malangnya, bangunan ini tidak pernah saya dapat hasilkan. Sekiranya saya berkesempatan untuk menyediakan lakaran dikehendaki, maka lakaran ini akan tercetak di atas 'T-shirt' rasmi program berkenaan. Wow! sungguh teruja. Namun, akibat kesuntukan dan masa rundingan yang agak terhad, impian itu tidaklah terlaksana. Maka, pengakhiran... saya jadikan sebagai hadiah dan tatapan di dalam blog ini. Adios!

No comments:

Post a Comment