Sunday 7 July 2013

urban sketch : jalan hang tuah

Medium : Snote, Samsung Note II

Seperti biasa, hari ini saya keluar awal pagi untuk menghantar isteri bekerja. Saya memakirkan kereta di Jalan Hang Tuah memandangkan ada lagi sedikit masa lagi sebelum waktu bekerja pukul 8 pagi bermula. Pagi ini cuaca sungguh baik dan terdapat sedikit kelompok-kelompok awan dihujung sana menandakan kemungkinan akan hujan. Terdapat kilat kelihatan dicelah-celah kelompok awan tersebut. Ini menguatkan andaian hujan akan turun bila-bila masa nanti. Akhbar hari ini juga telah saya selak. Tiada tajuk yang menarik perhatian. Saya akan membacanya semula lebih terperinci apabila berkesempatan nanti. Sambil-sambil itu, saya membuka telefon pintar untuk mula melakar. Akhirnya lakaran ini dapat saya lakarkan tatkala suasana awal pagi yang agak lengang daripada sebarang kenderaan.

No comments:

Post a Comment